Afscheid van werkgroep Dialect

Na 36 jaar vindt de 90-jarige Jannie Luisman het tijd worden om afscheid te nemen van de Werkgroep Dialect van onze historische vereniging.
In 1986 is de groep begonnen onder leiding van Herman Jansen, maar na enkele jaren werd Jannie de coördinator. Ze heeft samen met de andere leden vele tientallen bijdragen geleverd aan het tijdschrift Rondom den Herdenbergh (waarvan ze ook redactielid is geweest), boekjes in het dialect uitgegeven, optredens verzorgd en jarenlang gewerkt aan het Hardenbergs Woordenboek. Het werk aan dat woordenboek is in de laatste fase beland, zodat Jannie ter afsluiting daarin nog wel een rol wil spelen.
Tijdens het coördinatorenoverleg van donderdag 30 maart heeft voorzitter Harry Hindriks haar bedankt voor het vele werk en dat onderstreept met een bos bloemen.