MSMD

In de studiezaal van de historische vereniging is een omvangrijk historisch documentatiecentrum ondergebracht. Iedereen die iets wil weten over de historie van de gemeente Hardenberg, over genealogie, streektaal of wie de omvangrijke bibliotheek wil raadplegen kan hier terecht.

De duizenden digitale afbeeldingen en regionale kranten zoals De Vechtstreek, het Salland’s Volksblad en Het Noord-Oosten, zijn ondergebracht bij de website MijnStadMijnDorp van het Historisch Centrum Overijssel.

De link naar de pagina van de Historische vereniging Hardenberg op MijnStadMijnDorp is:
MSMD-Hardenberg

Door een samenvoeging van deze site met Onderzoek Overijssel zijn de beelden en kranten makkelijk bereikbaar.

Maar ook het overzicht van de bibliotheek van de vereniging is hier te vinden. Zie: bit.ly/bibliotheek-hvh