Gift voor historische vereniging

Penningmeester Henk Nieuwenhuis (r) van onze vereniging heeft maandag 7 juni een cheque van 750 euro ontvangen van Huib van der Wal, samensteller van het boek Bij de Brugge. Dit boek bevat verhalen van de Bergentheimse vriendengroep Hans Schipper, Arend Slot, Bertus Brand en Henk Veneman.

Het boek over de jeugd van de in 1947 geboren Bergentheimers is uitgegeven door Boekhandel Heijink in Hardenberg. De overhandiging van de cheque was bij hem voor de deur, omdat daar de meeste exemplaren de weg naar de kopers hebben gevonden. De eerste oplage is helemaal uitverkocht, ondanks dat de winkel lange tijd gesloten was vanwege de coronamaatregelen.

Een deel van deze omzet is bestemd voor de Historische Vereniging Hardenberg. Tekstschrijver Huib van der Wal mocht namens de vrienden de cheque overhandigen. Er is nog steeds vraag naar het boek, zodat het viertal heeft besloten een nieuwe serie te drukken, die straks weer bij Boekhandel Heijink in de etalage komt te liggen.