Heel Hardenberg Schrijft

Let op: verlengde inlevering tot 1 maart!

Bijna iedereen kent ze wel: van die mooie doorgegeven familieverhalen, grappige anekdotes, boeiende gebeurtenissen en ga zo maar door.

Hoewel juist deze herinneringen erg boeiend en waardevol zijn, worden ze bijna nooit opgeschreven, laat staan gedeeld. En dat is jammer…. want op die manier gaan er veel mooie verhalen verloren. Hier wil de Historische Vereniging Hardenberg een stokje voor steken. En we hopen dat jullie dat willen meedoen.

Met onze actie Heel Hardenberg Schrijft, willen wij graag jong en oud aan het schrijven krijgen om zo de mooiste verhalen te verzamelen en te bundelen. Iets wat niet alleen waardevol is voor de huidige, maar zeker ook voor de toekomstige generatie.

De voorwaarden zijn eenvoudig:
1. Het verhaal moet berusten op waargebeurde feiten
2. Het artikel mag maximaal 2.000 woorden bevatten
3. Er moet een link met (de gemeente) Hardenberg zijn

De inzendingen moeten voor 1 MAART 2024 in een Word-bestand worden gezonden aan: info@hvhardenberg.nl. Ze moeten voorzien zijn van naam en geboortejaar van de schrijver.

Een jury zal een selectie maken waarbij wordt gekeken of het een pakkend verhaal is, er wordt gekeken naar de schrijfstijl en de originaliteit. De verhalen die we uitkiezen willen we publiceren. Dit zal in de loop van 2024 gebeuren. De overige, ook waardevolle, verhalen gaan het archief in en komen wellicht later van pas. Alle inzenders worden schriftelijk op de hoogte gebracht. Wanneer deelnemers hun verhaal inzenden, gaan ze er automatisch mee akkoord dat hun verhaal gepubliceerd kan worden.