Winnaars podcastwedstrijd

In het kader van het 40-jarig bestaan van de Historische Verenging Hardenberg e.o. is een podcastwedstrijd gehouden voor leerlingen van het voortgezet onderwijs. De opdracht was: Vertel een verhaal over de Tweede Wereldoorlog waarin Hardenberg een rol speelt.

De wedstrijd is aan de ene kant wel en aan de andere kant geen succes geworden. Wat tegen viel was het aantal inzendingen. Van Greijdanus hebben we door de enthousiaste inzet van geschiedenisdocent Bart-Jan van Kleef maar liefst acht podcast ontvangen. De andere vo-scholen hebben niets ingestuurd. Waarschijnlijk te druk, een overladen schoolprogramma of niet interessant genoeg. Hoe dan ook, het aantal inzendingen had wat ons betreft wel wat meer kunnen zijn.

Wat door de juryleden Arjan Roelofs en Jan Vosjan erg werd gewaardeerd was de kwaliteit van de inzendingen. Uit het juryrapport:
“De winnaressen Maria, Noa en Zoë hebben mooi gebruik gemaakt van geluiden, hun verhaal was boeiend en duidelijk. De afsluiting is ook sterk en inhoudelijk mooi met passende muziek. Een complete podcast die alle aspecten goed invult.”

Maandag 27 mei is de prijs voor de winnaressen, een bedrag van 50 euro, overhandigd op hun school. Alle podcast zijn te beluisteren op onze website:hvhardenberg.nl/podcast

Op de foto Maria, Zoë en Noa en namens de HVH bestuurslid Roel Gritter.