Nieuw infocentrum voor historische vereniging

De Historische vereniging Hardenberg e.o. gaat verhuizen. Het historisch informatiecentrum in het voormalige waterschapsgebouw aan de Karel Doormanlaan wordt verplaatst naar het Wilhelminaplein. In de vroegere Kunstsuper, ooit gebouwd als Edah-supermarkt, wordt alles in gereedheid gebracht om de materialen een goede plek te geven.

Per 1 februari wordt het huidige infocentrum leeg opgeleverd, waarna bouwbedrijf Ter Steege verder kan met de ontwikkeling van nieuwbouwproject Slotgraven. Voor de gebruikers en bezoekers van het infocentrum betekent dit dat ze zich een poosje moeten behelpen, want het nieuwe onderkomen is na de verhuizing niet meteen gebruiksklaar.
Een deel van de vrijwilligers van de vereniging is druk bezig met het inpakken van materialen, terwijl anderen ondertussen het nieuwe infocentrum verbouwen. Naar schatting zal medio april alles de juiste plek hebben.