Tekens van verre

Wethouder Linda Verschuur van de gemeente Hardenberg heeft zaterdag 1 april de expositie Tekens van Verre geopend in de Oelemölle aan het Molenplein in Hardenberg.

In de oude korenmolen is werk te zien van Jan Oosting en Charlotte Engels, die hebben samengewerkt aan een foto- en video-installatie. Zij onderzochten de bijzondere lichteffecten in een molen en hoe die de molenaarszoon Rembrandt van Rijn beïnvloed hebben bij zijn werk als schilder.
De Nigeriaanse kunstenaar Ima Amu exposeert kleurige schilderijen met tekens die een venster zijn naar het leven in Afrika van voor de kolonisatie.
Fabiana Klein Goldewijk toont werk waarin de maan centraal staat.

De Historische Vereniging Hardenberg exposeert geveltekens. Oude, maar ook één nieuwe, gemaakt door de vroegere molenaar Jan Ranter. Aan dat gevelteken hebben verschillende plattelandsorganisaties meegewerkt en zij worden daarin gerepresenteerd.

Muzikale medewerking werd verleend door het shantykoor De Moscoufieten uit Bergentheim.

De expositie, georganiseerd door Margin Art Stichting i.s.m. de Historische Vereniging Hardenberg, is iedere zaterdag te bezichtigen van 10.30 tot 16.00 uur. De toegang is gratis.

tvv01
tvv02